Tuesday, April 8, 2014

Perpetuum mobile

Hai noroc vitejilor. 
Vreau să vă spun de la început că însfârșit mi-am luat inima-n dinți și stiloul în mână și-am început să pictez un nou articol. Dacă tot am lipsit atâta vreme, am zis că meritați un text mai colorat. M a i   d i f e r it. Diferit  față de ce aveam până acum. Ce să însemne asta?
           Mi-a luat mai mult timp ca de obicei să aștern ideile astea în mediul virtual. Nu cred că interesează în mod special pe cineva de ce, dar o sa trec în revistă și acest aspect. La un moment dat mi-am dat seama că nu vreau să vă influențez, în vreun fel sau altul, având în vedere că nici pentru mine nu se mai potrivesc multe din lucrurile pe care le spuneam și în care credeam acum un an. Atunci de ce s-ar potrivi, sau cum te-ar putea ajuta pe tine ?
            Ei bine, s-ar putea să atingă o coardă sensibilă și să inițieze vreo schimbare sau ai putea să înțelegi cât înțeleg eu din limba chineză.  Într-un final mi-am dat seama că fiecare o să ia informația și o s-o traducă pentru nivelul lui de înțelegere și mă încred că toate o să iasă bune și frumoase ca-n poveștile celor de la Disney, sau o să iasă ca a doua zi după o beție cruntă, dar și așa-i bine.
            Toată lumea s-a îmbarcat, Căpitane ? Toate pânzele SUS ! C’est parti.
Dați-mi voie să încep cu mult prea cunoscuta expresie “ Pe vremea mea…”. Asta era introducerea în orice discurs pe care-l începea vreun profesor, sau vreo rudă care voia să-mi amintească cât de bine era înainte și ce situație de cozonac cu rahat este acum. Sunt sigur ca nu doar eu am observat asta, toată generația mea a simțit-o, ba mai mult, sunt sigur că și generația ta a vazut-o. Chiar si tu ai observat-o.
Surpriza a venit când cineva din cercul meu de prieteni, care până nu demult se lovea de asta, începea cu aceeși idee; „Uite-i și pe ăștia, noi parcă eram altfel, mai cu capu’ pe umeri…”. Poftim cultură, un cerc vicios.
Din punctul meu de vedere, totul e schimbare, oricât de mult mi-ar plăcea să mă agăț de idei, concepte, lucruri și oameni. Schimbarea înseamnă evoluție, creștere. De ce atâta frică generalizată față de schimbare? 
Am să mai introduc un citat aici, dacă nu-i cu supărare,  pentru că un loc mai bun n-am găsit: “În natură, nimic nu se pierde, nimic nu se câștigă, totul se transformă.”. 
 Ce vreau să spun cu asta? Să faci schimbări doar de dragul de-a le face? Poate. Să nu le faci deloc? Depinde. Să le faci doar câteodată? Depinde. Ai nevoie de discernământ pentru fiecare situație în parte și așa ceva n-o să găsești scris ca să-l poți culege precum ghioceii primăvara. Orice dar nu râmăne indecis. Și dacă vrei să-ncepi o discuție cu „pe vremea mea...”, mai bine cântă-mi ceva de jale.

Progres. Evolutie. Schimbare. Să-i dăm bice înainte (că înainte era mai bine) !

2 comments:

  1. funny cum "înainte" se poate referi și la "înapoi" :)

    ReplyDelete
  2. Bravo! Mi-a placut mult articolul asta! Spor la treaba!

    ReplyDelete